דיאטות מזיקות ודיאטות נכונות

דוח מיוחד שהתפרסם בארצות הברית דירג את 39 הדיאטות – מהטובות ועד הגרועות בעולם. בגרועות ביותר, אולי תשילו מהמשקל אבל בתהליך יהיו תופעות לוואי לא נעימות. במקום האחרון ניצבת דיאטת החלבונים – ובמקום הראשון מככבת הדיאטה הים-תיכונית.

"למעשה הדיאטה הזו נבחרת מדי שנה, גם על ידי מגזין US וגם אנשי מקצוע, לאחת הדיאטות הגרועות ביותר לנסות – כשהמטרה שלנו היא לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן", הסבירה קרן אן ניימן, תזונאית ומאמנת כושר. "היא גורמת לנו לאכול רכיבי מזון מאוד ספציפים כשאנחנו מוותרים על אחרים כמו קטניות שיש בהם הרבה ברזל וסידן. היא עלולה לחסרים תזונתיים, שלא לומר גם לאובדן אנרגיה ועילפון במקרים מסויימים בשל היעדר אכילת פחמימה. יכול להיות גם מצב שהגוף מתחיל לייצר לבד פחממות במקום אלו שהוא לא מקבל – וזה גורם לריח של אציטון מהפה".

דיאטה נוספת שנבחרו נמוך מאוד ברשימה – השיטה שמוציאה מהתפריט סוכר, דגנים ועמילן. "דיאטת דוקן, זאת דיאטה מחזורית", הסבירה אן ניימן. "בשלב ראשון, מצמצמים אכילה מאוד ואוכלים מאכלים מאוד ספציפים ובלי פירות. אז יש שני סבבים שבהם מוסיפים כל פעם מאכלים אחרים. אחרי כל זה חוזרים לאכילה רגילה – וכשמתחילים להעלות במשקל, עושים את כל השלבים מההתחלה".

היא הוסיפה כי "זאת אומרת שהוגה הדיאטה בעצמו – אומר שזו לא דיאטה שהתוצאות שלה נשמרות. לפי דעתי צמצום אכילה כל כך משמעותי פוגע לא רק במוטיציה אלא גם משמעותית בבריאות שלנו כי צמצום אכילה לפרק זמן ארוך עלול לפגוע בחיים שלנו".

הדיאטה שדורגה במקום האחרון ונחשבת לטובה ביותר היא הדיאטה הים-תיכונית. "מדובר למעשה בכמה עקרונות אכילה שכוללים אכילה של קטניות, חלבונים רזים, אגוזים ושקדים, והרבה מאוד ירקות", הסבירה התזונאית אן ניימן. "גם פעילות גופנית שזה משהו שלא מדברים עליו בשיטות אכילה אחרות. זו דיאטה שלנו היא נשמעת רגילה כי זאת הדיאטה ששולטת כאן, אבל במקומות אחרים זו תהיה דיאטה אקזוטית שרבים עושים אותה".

ד"ר רז הגואל מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה: "ישנן מגוון רחב של דיאטות – חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. מי שרוצה לרדת במשקל, צריך לעשות שינוי תפיסתי על מנת שלא כל הקילוגרמים יעלו לאחר שהדיאטה תסתיים. התהליך האפקטיבי לירידה במשקל הוא תהליך שמותאם באופן אישי למטופל ולצרכים שלו. כל תהליך צריך להיות מלווה במערכת תמיכה שכוללת אנשי מקצוע שמבצעים בקרה על התהליך. אחד האלמנטים החשובים בירידה במשקל הוא איזון מנגנוני השובע והרעב בגוף".

מאמרים נוספים

טיפול באנמיה בדרך טבעית

אנמיה תופעה שכיחה באוכלוסיה

 איך מתמודדים עם אנמיה? אנמיה היא תופעה שכיחה מאד, הן בקרב גברים והן בקרב נשים והיא עשויה להופיע בכל הגילאים. במרבית המקרים

מכבדים את הכבד

  כבדו את הכבד, וכל השאר – כבר לא יהיה כבד… כל סודות האיזון – בכתבה שלפניכם שרה מעיין, מייסדת

אנזימי כבד גבוהים

לפני שנסביר על בעיית אנזימי כבד גבוהים – חשוב מאוד להבהיר שיש  אפשרות לשלב בין טיפול קונבנציונאלי לבין שימוש נכון

לכל שאלה השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן