אנמיה תופעה שכיחה באוכלוסיה

טיפול באנמיה בדרך טבעית

 איך מתמודדים עם אנמיה?

אנמיה היא תופעה שכיחה מאד, הן בקרב גברים והן בקרב נשים והיא עשויה להופיע בכל הגילאים. במרבית המקרים היא קשורה לתזונה לקויה ואורח חיים לא בריא ובמקרים אחרים היא נלוות למחלות קיימות או מופיעה לאור תהליכים פיזיים לא תקינים בגוף. ישנם לא מעט טיפולים ודרכים להתמודד עם האנמיה .ישנם בעולם מספר רב של  צמחי מרפא שהוכחו במחקרים קליניים כמכילים כמות גדולה של ברזל המעלה רמות ברזל בדם ביעילות מירבית.

צמחי מרפא ידועים מזה אלפי שנים כמסייעים לבעיות רבות, אתם מכנים אותם תרופות סבתא שהסבתות שלנו רקחו ומשחו עלינו במקרה של פצעים, לחילופין נתנו לשתות מרקחות ולפעמים אף אדיי חליטות לתוך הריאות שלנו. כך שלרובינו יש ידע קטן על צמחי מרפא. כדי להרחיב את הידע שלכם אנסה בקצרה להבהיר מספר עובדות חשובות מאד. ראשית רוב האנשים לא יודעים שחליטות מצמחי מרפא נספגות % 100 במחזור הדם שלנו ביעילות מרבית.

שרה הצליחה לייצר פורמולות מיוחדות מצמחי מרפא, צמחי המרפא הללו עורבבו בדיוק רב ובמינונים המותאמים לכל מטרה. הם גודלו באדמה המתאימה ובתנאים המתאימים, נקטפו ונאספו בעיתוי הנכון, יובשו ונחתכו בהקפדה. הצמחים  הם מאה אחוז טבעיים,ללא קפאין ,ללא תאין ,לא משלשלים ולא חוסמים  את התיאבון.

אנמיה – על הסוגים השונים ולמה זה קורה

כשמדברים על אנמיה מתכוונים לתכולה נמוכה מאד של המוגלובין בדם או לחסר בתאי דם אדומים בדם, שהם אלה שנושאים את ההמוגלובין. ישנם שני סוגים של אנמיה: הסוג הראשון הוא במקרים בהם היא מופיעה כתוצאה מכמות קטנה של המוגלובין בדם או מייצור מופחת של תאי דם אדומים. הסוג השני הוא במקרים בהם יש אובדן דם או הרס של הכדוריות האדומות. הסיבות לאנמיה הן רבות ומגוונות. כשהיא קשורה לייצור מופחת של תאי דם אדומים או המוגלובין הדבר נובע פעמים רבות בשל תזונה דלה בברזל, מחלות זיהומיות בגוף המשבשות את אופן ספיגתו של הברזל בגוף ואת מידת זמינותו, בעיות שונות הקשורות אל הכליות הגורמות לחוסר יציבות הורמונלית וגם בעיות הקשורות למח העצם ולייצור תאי הדם בו. במקרים של אובדן דם או הרס של כדוריות דם אדומות המוביל לאנמיה, הדבר יכול לקרות בעקבות מחלות אוטונומיות שונות המלוות בצריכה של תרופות מסוימות הפוגעות בכדוריות עצמן, בעקבות לידה, קבלת עירוי דם שאיננו מתאים, דימום לתוך הגוף או החוצה (בין אם גלוי או סמוי) ועוד.

אנמיה שכיחה מאד בקרב תינוקות וילדים, ולכן מומלץ לתת להם תוספת של ברזל כבר בגילאים צעירים מאד (החל מגיל 4 חודשים). גם אלה, החולים במחלות כרוניות שונות וקשישים נוטים לסבול מאנמיה וכמובן ישנה הקבוצה המוכרת ביותר, הלא הם הצמחונים והטבעונים, המבססים את התזונה שלהם על מוצרים צמחיים בלבד, מוצרים מן הצומח. עם השנים, מאגר הברזל בגוף הולך ופוחת ומכיוון שהתזונה פעמים רבות איננה מספקת לגוף את הברזל הנדרש לו, הדבר עשוי להוביל לאנמיה כרונית. הסימפטומים הנלווים לאנמיה הם לרוב עייפות רבה, חולשה, חיוורון, נשירת שיער, כאבי ראש, בחילה, סחרחורות, חוסר תיאבון וגם קשיים בריכוז. אלה, יכולים להיות נלווים גם לבעיות בריאות אחרות, אולם הם אופייניים מאד לאנמיה וכמעט בכל גיל.

טיפול באנמיה

אז מה עושים?

הרפואה המשלימה מציעה כיום טיפולים שונים, המתבססים על הרפואה הטבעית. ישנם מצבים שונים של אנמיה ששינוי תזונתי יכול לשפר את המצב ו  בין אם כזו הכוללת בשר, מוצרים נוספים מן החי אם כי אין אני ממליצה על אכילה מרובה של מוצרים מן החי. אפשר גם אפשר להעלות ברזל בדם בעזרת תזונה טבעונית צמחונית להלן הדוגמאות: שומשום מלא עשיר בברזל, שיבולת שועל עשיר בברזל, שקדים ,אגוזים כל הירוקים למיניהם ,נבטי סויה ,חלב סויה ושיבולת שועל אפשר לאכול מעט דגים וביצים שגם בהם יש ברזל.ידוע ממחקרים שצריכה של מוצרי גבינות וחלב גורמים לאי ספיגה של ברזל בדם ולכן רצוי להימנע מהם.    צריכה של עלים ירוקים על כל סוגיהם  יכולה לעזור  מאד למי שסובל מאנמיה ובעיקר כשמדובר באנמיה שאיננה כרונית. במקרים אחרים, תוספי מזון למיניהם הם הפתרון הנכון ואפילו חליטות תה. מסתבר שחליטות תה המכילות צמחים מסוימים כגון סרפד המכיל כמות גבוהה מאד של ברזל עשויות לפתור את בעיית האנמיה יחסית בזמן קצר.  

שרה לא ממליצה בשום פנים ואופן להוריד תרופות מרשם בלי להיוועץ עם הרופא המטפל.

 

מאמרים נוספים

טיפול בלחץ דם גבוה. פה תמצאו את כל התשובות לרפא את הלחץ בצורה טבעית

לחץ דם גבוה

צמחי מרפא ידועים מזה אלפי שנים כמרפאים מחלות רבות, אתם מכנים אותם תרופות סבתא שהסבתות שלנו רקחו ומשחו עלינו במקרה

אנזימי כבד גבוהים

לפני שנסביר על בעיית אנזימי כבד גבוהים – חשוב מאוד להבהיר שיש  אפשרות לשלב בין טיפול קונבנציונאלי לבין שימוש נכון

לכל שאלה השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן